Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- Basketalex
- -= Member =-
- Posts: 32
- Joined: 29 Aug 2010, 20:49
- Location: Eernegem
Re: kleine vraagjes topic
Hey,
Weet er iemand waar ik voor een redelijk goedkope prijs nieuwe witte zijkappen en voetkappen kan krijgen, mag namaak zijn als da bestaat.
Weet er iemand waar ik voor een redelijk goedkope prijs nieuwe witte zijkappen en voetkappen kan krijgen, mag namaak zijn als da bestaat.
Re: kleine vraagjes topic
via motorkit
-
- -= Advanced Member =-
- Posts: 278
- Joined: 14 May 2010, 16:43
- Location: België
Re: kleine vraagjes topic
Hoe kun je weten wanneer je cilinder of piston versleten is of aan vervanging toe is?
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
1) visuele controle: controleren voor krassen of andere beschadigingen.
2) compressie controleren.
3) meet je cilinderdiameter en je piston op met een schuifmaat, en vergelijk deze met de fabrieksgegevens als het een originele cilinder is.
Als je een grotere cilinder is, hanteer je ongeveer dezelfde speling, waar je een heel klein beetje bijtelt.
2) compressie controleren.
3) meet je cilinderdiameter en je piston op met een schuifmaat, en vergelijk deze met de fabrieksgegevens als het een originele cilinder is.
Als je een grotere cilinder is, hanteer je ongeveer dezelfde speling, waar je een heel klein beetje bijtelt.
-
- -= Advanced Member =-
- Posts: 278
- Joined: 14 May 2010, 16:43
- Location: België
Re: kleine vraagjes topic
Ik heb een nieuwe piston in een oude gebruikte p3 cilinder gestoken. Cilinderwand was licht beschadigd. Afmetingen waren nog 40mm. Compressie is voelbaar minder.jasper wauters wrote:1) visuele controle: controleren voor krassen of andere beschadigingen.
2) compressie controleren.
3) meet je cilinderdiameter en je piston op met een schuifmaat, en vergelijk deze met de fabrieksgegevens als het een originele cilinder is.
Als je een grotere cilinder is, hanteer je ongeveer dezelfde speling, waar je een heel klein beetje bijtelt.
Rijdt wel nog goed maar ik denk dat het beste er wel vanaf is.
Thx
Re: kleine vraagjes topic
Als je het goed wilt meten zou je tog wel tot 0,01mm naukeurig moeten meten hoor, een milimeter is namelijk behoorlijk groot. 

Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
- grijze camino
- -= Advanced Member =-
- Posts: 317
- Joined: 02 Oct 2011, 17:17
- Location: maaseik
Re: kleine vraagjes topic
hey,
heb een klein probleemke, als ik m'n camino heb gewassen en soms als het
heel hard heeft geregend dan start m'n camino niet meer,
als ik aan de gang wil trappen dan is het net alsof de riem doorslipt of zoiets
en duwen lukt ook niet.
Heeft nog iemand dit aan de hand? en wat kan je hieraan doen?
heb een klein probleemke, als ik m'n camino heb gewassen en soms als het
heel hard heeft geregend dan start m'n camino niet meer,
als ik aan de gang wil trappen dan is het net alsof de riem doorslipt of zoiets
en duwen lukt ook niet.
Heeft nog iemand dit aan de hand? en wat kan je hieraan doen?
Camino
Re: kleine vraagjes topic
inderdaad met een schuifmaat is niet goedben999 wrote:Als je het goed wilt meten zou je tog wel tot 0,01mm naukeurig moeten meten hoor, een milimeter is namelijk behoorlijk groot.
:
-micrometer (deftige) voor de zuiger(+-1cm vanaf onderkant meten want bovenaan zou hij iets conisch moeten zijn,anders meet je de foute waarde)
meten hoeveel de coniciteit bedraagd is ook nooit slecht omdat deze indien ze te weinig is
(kan soms als ze nieuw zijn en hangt ook van merk en doel af ) om deze dan aan te passen
-een meetklok om cilinderboringen te meten voor de cilinder
-voelermaatjes voor de speling van de zuigerveren tegenover de groef
DEZE GROEF IS DIKWIJLS SNELLER UITGESLETEN DAN DE ZUIGER DIA. ZELF
-micrometer om het pengat op te meten + zuigerpen
-verder micrometer om de dikte van de zuigerveren te meten enventueel
-ook controleren of er aan de onderzijde van de zuigerveergroef dus dichts tegen carter geen kool zit want dit betekent dikwijls dat de veren aan vervanging toe zijn
-slotspeling meten met voelermaatjes(om te meten: zuigerveer in de cilinder steken en met de zuiger er iets induwen
+-1-1.5cm ,zodat hij er min of meer haaks inzit(benodigde speling hangt van doel af en materialen.....)
en natuurlijk als er te veel krassen enzo in staan is er ook niet veel goeds meer aan
hoop dat jullie er wat aan hebben

Tom.
Re: kleine vraagjes topic
Wel, ik heb al tijd geleerd mijn brommer op stationair te laten draaien als je hem afwast/afspuit. En ja, tegen de regen... Of binnen zetten (als dit nog niet het geval was).grijze camino wrote:hey,
heb een klein probleemke, als ik m'n camino heb gewassen en soms als het
heel hard heeft geregend dan start m'n camino niet meer,
als ik aan de gang wil trappen dan is het net alsof de riem doorslipt of zoiets
en duwen lukt ook niet.
Heeft nog iemand dit aan de hand? en wat kan je hieraan doen?

If you can't beat them, join them.
Re: kleine vraagjes topic
Is een klein barstje in het spruitstuk erg?
Denk dat hij ergens valse lucht trekt, waarschijnlijk dus daar.
Maar toch het barstje is niet door en door, gewoon een haarfijn barstje echt
bovenaan één van de schroeven aan het spruitstuk.
Foto ter illustratie;

Ik denk dat ik beter opzoek ga naar een ander...
Denk dat hij ergens valse lucht trekt, waarschijnlijk dus daar.
Maar toch het barstje is niet door en door, gewoon een haarfijn barstje echt
bovenaan één van de schroeven aan het spruitstuk.
Foto ter illustratie;

Ik denk dat ik beter opzoek ga naar een ander...
Re: kleine vraagjes topic
Het lijkt me niet echt zo erg, je zult eens kijken of hij daar lucht trekt hestandreww wrote:Is een klein barstje in het spruitstuk erg?
Denk dat hij ergens valse lucht trekt, waarschijnlijk dus daar.
Maar toch het barstje is niet door en door, gewoon een haarfijn barstje echt
bovenaan één van de schroeven aan het spruitstuk.
Foto ter illustratie;
Ik denk dat ik beter opzoek ga naar een ander...
Re: kleine vraagjes topic
Lijkt me ook niet zo erg, maar als je een goed hebt liggen, probeer dat dan eens 

Re: kleine vraagjes topic
kan geen kwaad bij mij is er een heel stukje uitgebroken
Re: kleine vraagjes topic
Sander wrote:Lijkt me ook niet zo erg, maar als je een goed hebt liggen, probeer dat dan eens
Zit er weer op, ik heb geen ander mee liggen.racer wrote:kan geen kwaad bij mij is er een heel stukje uitgebroken
Als ik ooit één vind in betere staat wordt het wel vervangen.
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4126
- Joined: 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: kleine vraagjes topic
Stan
Als Gé ooit eentje nodig hebt kem er nen bakvol van
Als Gé ooit eentje nodig hebt kem er nen bakvol van

honda camino forever