Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
Over je riem :
Die moet redelijk spannen maar LET OP dat de achterste polie nog niet ingedrukt zit anders verliest hij een pak trekkracht.
Die moet redelijk spannen maar LET OP dat de achterste polie nog niet ingedrukt zit anders verliest hij een pak trekkracht.
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

- metsinsons
- -= Camino Freak =-
steekt uw koppeling goed vast op de krukas?Carltn wrote:Beste camino-tuners.
Ik heb het volgende voor met mijn camino:
Als ik mijn varioriem aanspan, zo hard als ik kan, en dan wil ik die in gang fietsen, dan gaat enkel mijn vario gaan draaien maar draait mijn vliegwiel niet mee. Waardoor hij dus ook niet start...
Als ik mijn varioriem dan een stuk losser zet start hij wel, maar als ik gas geef stijgt hij vlot in toeren, maar hij versnelt zeer weinig tot bijna niet eigenlijk. (Ik vermoed dat de riem doorslipt ofzo, al hoor ik geen slippend geluid.)
Is er iemand die zou weten waar het probleem kan liggen? En hoe hard moet/mag ik die riem aanspannen?
Er zit trouwens een 6bil vario op waarmee ik vroeger (5 jaar geleden) gereden heb, met een zo goed als originele setup. (K-star 50cc is het zeker, en een site potje.) En toen waren de gewichtjes zeker de juiste, dus ik verwacht ook niet dat het daar aan ligt.
Wel zit er een ander achterwiel op dan vroeger.
Het is trouwens 5 jaar geleden dat ik voor het laatst met mijn camino rondreed, nu rijd ik al een eind met de auto, en heeft de camino 5 jaar in onderdelen blijven liggen. Maar deze zomer zou ik graag terug met de camino rondsjeezen. Vandaar ook dat je hier niet te veel posts van mezelf terug zal vinden.
Carl
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

- kristof caminolover
- -= Expert Member =-
Ik heb het volgende probleem bij men camino momenteel:
Mijn camino rijdt enkel nog op choke maar ook niet naar behoren, de top ligt veel lager als anders.
zonder choke valt hij altijd in een dip en lijkt het dat hij geen benzine krijgt.
Echter wanneer ik heb in zijn vrije stand zet kan hij nog hoog in toeren gaan met of zonder choke.
Ik veronderstel carbu verstopt ?
of zijn er nog andere mogelijkheden?
setup:
Greencrank krukas
DR 65 cc
proma attack
Grts Kristof
Mijn camino rijdt enkel nog op choke maar ook niet naar behoren, de top ligt veel lager als anders.
zonder choke valt hij altijd in een dip en lijkt het dat hij geen benzine krijgt.
Echter wanneer ik heb in zijn vrije stand zet kan hij nog hoog in toeren gaan met of zonder choke.
setup:
Greencrank krukas
DR 65 cc
proma attack
Grts Kristof
het is zeker en vast de carbu die verstopt zitkristof caminolover wrote:Ik heb het volgende probleem bij men camino momenteel:
setup:
Greencrank krukas
DR 65 cc
proma attack
Grts Kristof
Eum, geen idee. Ik ben er zelf niet aangeweest, maar zoals ik mss al zei weet ik niet meer waar dat (donor)blok dat er nu onder zit uitkomt, ik heb het zelf nooit weten starten/rijden, dus zou het wel eens kunnen. Kan er daar veel aan mis zijn?metsinsons wrote: steekt uw koppeling goed vast op de krukas?
Ik zal morgen anders eens gewoon heel het boeltje vervangen met een koppeling die ik liggen heb waar ik zeker van ben dat het werkt, maar daar heb je een koppelingstrekker voor nodig zeker? Bestaan er verschillende maten in koppelingstrekkers? Want ik kan wel eentje gebruiken van een maat van me, maar die heeft gebruikt hem voor zijn Puch.
- kristof caminolover
- -= Expert Member =-
racer wrote:oké thx man !kristof caminolover wrote:Ik heb het volgende probleem bij men camino momenteel:
setup:
Greencrank krukas
DR 65 cc
proma attack
Grts Kristof
het is zeker en vast de carbu die verstopt zit
Oké, ik heb het boeltje vervangen en de oorzaak wss gevonden. De moer die het binnenste deel van de vario vast moest houden was echt tot op de draad versleten. Een hoop moeten prutsen om er terug een nieuwe schone moer op te krijgen, aangezien de draad van de krukas ook niet meer was zoals het moet zijn.
Nu, dat is allemaal gefixt. Ook de riem heb ik aangespannen zoals het hoort te zijn, zo hard tot dat ze net de achterste variopoulie niet opendrukt.
Mijn vliegwiel draait nu wel mee, dus dat is opgelost... Alleen wil hij niet meer starten. Ik begrijp er helemaal niets van. Gisteren ging het gelijk niets, en vandaag ben ik nergens aan geweest dat daar bij mijn weten invloed op kan hebben.
Hij krijgt trouwens wel benzine, en geeft ook ontsteking.
EDIT: Oké, wat meer trappen en hij is toch in gang geraakt. Alleen vind ik dat hij veel te moeilijk in gang geraakt, wetende dat ik de cilinder nog maar net gestoken heb, er een nieuwe bougie inzit, nieuwe bougiekop, carburator nog maar net gereiningd, ...
Ook, als hij draait blijft hij niet draaien, enkel op choke. Al is hij ondertussen toch uitgevallen en wil hij helemaal niet meer in gang. Raar aangezien hij gisteren wel wou starten en blijven draaien. Maar ik zoek nog wat rond op het forum en kom er wel uit, hoop ik.
Nu, dat is allemaal gefixt. Ook de riem heb ik aangespannen zoals het hoort te zijn, zo hard tot dat ze net de achterste variopoulie niet opendrukt.
Mijn vliegwiel draait nu wel mee, dus dat is opgelost... Alleen wil hij niet meer starten. Ik begrijp er helemaal niets van. Gisteren ging het gelijk niets, en vandaag ben ik nergens aan geweest dat daar bij mijn weten invloed op kan hebben.
Hij krijgt trouwens wel benzine, en geeft ook ontsteking.

EDIT: Oké, wat meer trappen en hij is toch in gang geraakt. Alleen vind ik dat hij veel te moeilijk in gang geraakt, wetende dat ik de cilinder nog maar net gestoken heb, er een nieuwe bougie inzit, nieuwe bougiekop, carburator nog maar net gereiningd, ...
Ook, als hij draait blijft hij niet draaien, enkel op choke. Al is hij ondertussen toch uitgevallen en wil hij helemaal niet meer in gang. Raar aangezien hij gisteren wel wou starten en blijven draaien. Maar ik zoek nog wat rond op het forum en kom er wel uit, hoop ik.
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
kanaaltje onder luchtstelschroef goed gereinigd?
Trasforma il meglio in 'massimo'
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
controleer wat killingsnake je zegt.
Caminocarburators zijn kwalitatief goed, maar na 10tallen jaren onder slechte omstandigheden te zitten, is het goede er toch wel af
Wat hou ik van die Dell'ortho's!
Caminocarburators zijn kwalitatief goed, maar na 10tallen jaren onder slechte omstandigheden te zitten, is het goede er toch wel af

Wat hou ik van die Dell'ortho's!

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

ik heb een vraagske
met gewone standaard loodjes rij ik 50km/h.
met fast arrow net 45km/h en hoge toeren.
nu rij ik half half en meestal 45km/h maar ik geraak ook soms tot 50km/h
en dan heb ik een betere optrek.
mijn vraag is nu hoe ik mijn vario tegoei afstel dat ik 50km/h rij en snelle optrek
met gewone standaard loodjes rij ik 50km/h.
met fast arrow net 45km/h en hoge toeren.
nu rij ik half half en meestal 45km/h maar ik geraak ook soms tot 50km/h
en dan heb ik een betere optrek.
mijn vraag is nu hoe ik mijn vario tegoei afstel dat ik 50km/h rij en snelle optrek
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
Welk voordeel heeft het tunen van uw membraam eigenlijk en met wat doe ge dat dremel of gewoon met de vijl 

Als ge een grotere carbu hebt steken moet er meer mengsel via u membraam naar u carter stromen. Als u membraam in oppervlakte kleiner is dan u opp. van u carburator is u membraan eigenlijk een soort begrenzer.. Heb eens ergens gelezen dat het de oppervlakte van u membraan doorlaat 110% van de oppervlakte van u carbu zou moeten zijn...element wrote:Welk voordeel heeft het tunen van uw membraam eigenlijk en met wat doe ge dat dremel of gewoon met de vijl
Als ik "vijl" doe ik dat eerst met de dremel voor het grovere werk en daarna met een vijltje voor de afwerking.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
Ah ok dus bij een originele carburator heeft dit geen enkel nut danben999 wrote:Als ge een grotere carbu hebt steken moet er meer mengsel via u membraam naar u carter stromen. Als u membraam in oppervlakte kleiner is dan u opp. van u carburator is u membraan eigenlijk een soort begrenzer.. Heb eens ergens gelezen dat het de oppervlakte van u membraan doorlaat 110% van de oppervlakte van u carbu zou moeten zijn...element wrote:Welk voordeel heeft het tunen van uw membraam eigenlijk en met wat doe ge dat dremel of gewoon met de vijl
Als ik "vijl" doe ik dat eerst met de dremel voor het grovere werk en daarna met een vijltje voor de afwerking.
Ik heb het bij men standaard ook gedaan maar dat was helemaal int begin... Kan dus niet zeggen of het geholpen heeft 

Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
Ben's crosser project :