Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: kleine vraagjes topic

Post by YaMaGa »

Over je riem :
Die moet redelijk spannen maar LET OP dat de achterste polie nog niet ingedrukt zit anders verliest hij een pak trekkracht.
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: kleine vraagjes topic

Post by metsinsons »

Carltn wrote:Beste camino-tuners.

Ik heb het volgende voor met mijn camino:

Als ik mijn varioriem aanspan, zo hard als ik kan, en dan wil ik die in gang fietsen, dan gaat enkel mijn vario gaan draaien maar draait mijn vliegwiel niet mee. Waardoor hij dus ook niet start...

Als ik mijn varioriem dan een stuk losser zet start hij wel, maar als ik gas geef stijgt hij vlot in toeren, maar hij versnelt zeer weinig tot bijna niet eigenlijk. (Ik vermoed dat de riem doorslipt ofzo, al hoor ik geen slippend geluid.)

Is er iemand die zou weten waar het probleem kan liggen? En hoe hard moet/mag ik die riem aanspannen?

Er zit trouwens een 6bil vario op waarmee ik vroeger (5 jaar geleden) gereden heb, met een zo goed als originele setup. (K-star 50cc is het zeker, en een site potje.) En toen waren de gewichtjes zeker de juiste, dus ik verwacht ook niet dat het daar aan ligt.

Wel zit er een ander achterwiel op dan vroeger.

Het is trouwens 5 jaar geleden dat ik voor het laatst met mijn camino rondreed, nu rijd ik al een eind met de auto, en heeft de camino 5 jaar in onderdelen blijven liggen. Maar deze zomer zou ik graag terug met de camino rondsjeezen. Vandaar ook dat je hier niet te veel posts van mezelf terug zal vinden.

Carl
steekt uw koppeling goed vast op de krukas?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
kristof caminolover
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 971
Joined: 04 Dec 2007, 17:25

Re: kleine vraagjes topic

Post by kristof caminolover »

Ik heb het volgende probleem bij men camino momenteel:

Mijn camino rijdt enkel nog op choke maar ook niet naar behoren, de top ligt veel lager als anders.
zonder choke valt hij altijd in een dip en lijkt het dat hij geen benzine krijgt.
Echter wanneer ik heb in zijn vrije stand zet kan hij nog hoog in toeren gaan met of zonder choke.
Ik veronderstel carbu verstopt ?
of zijn er nog andere mogelijkheden?

setup:
Greencrank krukas
DR 65 cc
proma attack

Grts Kristof
Image
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 162
Joined: 28 Nov 2011, 18:49
Location: belgië, limburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by racer »

kristof caminolover wrote:Ik heb het volgende probleem bij men camino momenteel:

Mijn camino rijdt enkel nog op choke maar ook niet naar behoren, de top ligt veel lager als anders.
zonder choke valt hij altijd in een dip en lijkt het dat hij geen benzine krijgt.
Echter wanneer ik heb in zijn vrije stand zet kan hij nog hoog in toeren gaan met of zonder choke.
Ik veronderstel carbu verstopt ?
of zijn er nog andere mogelijkheden?

setup:
Greencrank krukas
DR 65 cc
proma attack

Grts Kristof
het is zeker en vast de carbu die verstopt zit
Carltn
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 29
Joined: 09 Jan 2006, 21:51

Re: kleine vraagjes topic

Post by Carltn »

metsinsons wrote: steekt uw koppeling goed vast op de krukas?
Eum, geen idee. Ik ben er zelf niet aangeweest, maar zoals ik mss al zei weet ik niet meer waar dat (donor)blok dat er nu onder zit uitkomt, ik heb het zelf nooit weten starten/rijden, dus zou het wel eens kunnen. Kan er daar veel aan mis zijn?

Ik zal morgen anders eens gewoon heel het boeltje vervangen met een koppeling die ik liggen heb waar ik zeker van ben dat het werkt, maar daar heb je een koppelingstrekker voor nodig zeker? Bestaan er verschillende maten in koppelingstrekkers? Want ik kan wel eentje gebruiken van een maat van me, maar die heeft gebruikt hem voor zijn Puch.
User avatar
kristof caminolover
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 971
Joined: 04 Dec 2007, 17:25

Re: kleine vraagjes topic

Post by kristof caminolover »

racer wrote:
kristof caminolover wrote:Ik heb het volgende probleem bij men camino momenteel:

Mijn camino rijdt enkel nog op choke maar ook niet naar behoren, de top ligt veel lager als anders.
zonder choke valt hij altijd in een dip en lijkt het dat hij geen benzine krijgt.
Echter wanneer ik heb in zijn vrije stand zet kan hij nog hoog in toeren gaan met of zonder choke.
Ik veronderstel carbu verstopt ?
of zijn er nog andere mogelijkheden?

setup:
Greencrank krukas
DR 65 cc
proma attack

Grts Kristof
oké thx man !
het is zeker en vast de carbu die verstopt zit
Image
Carltn
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 29
Joined: 09 Jan 2006, 21:51

Re: kleine vraagjes topic

Post by Carltn »

Oké, ik heb het boeltje vervangen en de oorzaak wss gevonden. De moer die het binnenste deel van de vario vast moest houden was echt tot op de draad versleten. Een hoop moeten prutsen om er terug een nieuwe schone moer op te krijgen, aangezien de draad van de krukas ook niet meer was zoals het moet zijn.

Nu, dat is allemaal gefixt. Ook de riem heb ik aangespannen zoals het hoort te zijn, zo hard tot dat ze net de achterste variopoulie niet opendrukt.
Mijn vliegwiel draait nu wel mee, dus dat is opgelost... Alleen wil hij niet meer starten. Ik begrijp er helemaal niets van. Gisteren ging het gelijk niets, en vandaag ben ik nergens aan geweest dat daar bij mijn weten invloed op kan hebben.
Hij krijgt trouwens wel benzine, en geeft ook ontsteking. :mad2:

EDIT: Oké, wat meer trappen en hij is toch in gang geraakt. Alleen vind ik dat hij veel te moeilijk in gang geraakt, wetende dat ik de cilinder nog maar net gestoken heb, er een nieuwe bougie inzit, nieuwe bougiekop, carburator nog maar net gereiningd, ...

Ook, als hij draait blijft hij niet draaien, enkel op choke. Al is hij ondertussen toch uitgevallen en wil hij helemaal niet meer in gang. Raar aangezien hij gisteren wel wou starten en blijven draaien. Maar ik zoek nog wat rond op het forum en kom er wel uit, hoop ik.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

kanaaltje onder luchtstelschroef goed gereinigd?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: kleine vraagjes topic

Post by metsinsons »

controleer wat killingsnake je zegt.
Caminocarburators zijn kwalitatief goed, maar na 10tallen jaren onder slechte omstandigheden te zitten, is het goede er toch wel af :lol:

Wat hou ik van die Dell'ortho's! :lol:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 162
Joined: 28 Nov 2011, 18:49
Location: belgië, limburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by racer »

ik heb een vraagske
met gewone standaard loodjes rij ik 50km/h.
met fast arrow net 45km/h en hoge toeren.
nu rij ik half half en meestal 45km/h maar ik geraak ook soms tot 50km/h
en dan heb ik een betere optrek.
mijn vraag is nu hoe ik mijn vario tegoei afstel dat ik 50km/h rij en snelle optrek
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: kleine vraagjes topic

Post by metsinsons »

boor uw standaard loodjes wa uit?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
element
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 595
Joined: 23 May 2010, 08:21
Location: eeklo (oost vlaanderen)

Re: kleine vraagjes topic

Post by element »

Welk voordeel heeft het tunen van uw membraam eigenlijk en met wat doe ge dat dremel of gewoon met de vijl :wink:
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: kleine vraagjes topic

Post by ben999 »

element wrote:Welk voordeel heeft het tunen van uw membraam eigenlijk en met wat doe ge dat dremel of gewoon met de vijl :wink:
Als ge een grotere carbu hebt steken moet er meer mengsel via u membraam naar u carter stromen. Als u membraam in oppervlakte kleiner is dan u opp. van u carburator is u membraan eigenlijk een soort begrenzer.. Heb eens ergens gelezen dat het de oppervlakte van u membraan doorlaat 110% van de oppervlakte van u carbu zou moeten zijn...

Als ik "vijl" doe ik dat eerst met de dremel voor het grovere werk en daarna met een vijltje voor de afwerking.
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
User avatar
element
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 595
Joined: 23 May 2010, 08:21
Location: eeklo (oost vlaanderen)

Re: kleine vraagjes topic

Post by element »

ben999 wrote:
element wrote:Welk voordeel heeft het tunen van uw membraam eigenlijk en met wat doe ge dat dremel of gewoon met de vijl :wink:
Als ge een grotere carbu hebt steken moet er meer mengsel via u membraam naar u carter stromen. Als u membraam in oppervlakte kleiner is dan u opp. van u carburator is u membraan eigenlijk een soort begrenzer.. Heb eens ergens gelezen dat het de oppervlakte van u membraan doorlaat 110% van de oppervlakte van u carbu zou moeten zijn...

Als ik "vijl" doe ik dat eerst met de dremel voor het grovere werk en daarna met een vijltje voor de afwerking.
Ah ok dus bij een originele carburator heeft dit geen enkel nut dan
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: kleine vraagjes topic

Post by ben999 »

Ik heb het bij men standaard ook gedaan maar dat was helemaal int begin... Kan dus niet zeggen of het geholpen heeft :tetten:
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Post Reply