Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
stilvallen na warmrijden
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
stilvallen na warmrijden
beste CT leden ,
mijn broer zit al een tijdje met het volgende probleem:
wanneer de camino koud heeft start deze perfect , rijd en heeft goeie rolantie . als je er 5min mee gaat rijden of laat hem warm draaien valt hij ineens stil , ook start hij dan niet direct meer wel na een minuutje wachten
de volgende dingen heb ik al gedaan / vervangen
-tank uit gekuist
- kraantje vervangen , nazien
-benzine filter gestoken
- carbu grondig gekuist , elk gaatje uitgeblazen
- ander membraan , spruitstuk geprobeerd
- linker bourage vervangen, rechter bourage nagekeken
weet iemand wat het probleem kan zijn ? wanneer de camino stil valt en ik kijk naar de bougie is deze droog
alvast bedankt
mijn broer zit al een tijdje met het volgende probleem:
wanneer de camino koud heeft start deze perfect , rijd en heeft goeie rolantie . als je er 5min mee gaat rijden of laat hem warm draaien valt hij ineens stil , ook start hij dan niet direct meer wel na een minuutje wachten
de volgende dingen heb ik al gedaan / vervangen
-tank uit gekuist
- kraantje vervangen , nazien
-benzine filter gestoken
- carbu grondig gekuist , elk gaatje uitgeblazen
- ander membraan , spruitstuk geprobeerd
- linker bourage vervangen, rechter bourage nagekeken
weet iemand wat het probleem kan zijn ? wanneer de camino stil valt en ik kijk naar de bougie is deze droog
alvast bedankt
Re: stilvallen na warmrijden
welke kleur heeft de bougie?
Live fast, die young, leave a good looking corpse
Re: stilvallen na warmrijden
donkerbruin maar heb hem nog niet echt kunnen afregelen
Re: stilvallen na warmrijden
is uwe rolentie ''perfect''...
bij dit weer is alles wat temperatuur gevoeliger ...
dat kan het ook zijn
als de rolentie schroef 1/16 uit de baan staat kan dit zoals jij beschrijft 
bij dit weer is alles wat temperatuur gevoeliger ...

dat kan het ook zijn


Re: stilvallen na warmrijden
vario@max wrote:is uwe rolentie ''perfect''...
bij dit weer is alles wat temperatuur gevoeliger ...![]()
dat kan het ook zijnals de rolentie schroef 1/16 uit de baan staat kan dit zoals jij beschrijft
wat bedoel je juist met de rolentie die 1/16 uit de baan staat
- MrFasterke
- -= Advanced Member =-
- Posts: 256
- Joined: 20 May 2012, 20:29
- Location: leopoldsburg
Re: stilvallen na warmrijden
tijdens het rijden valt hij gewoon uit ? ookal zit je op toeren?
-
- -= Expert Member =-
- Posts: 597
- Joined: 10 Feb 2010, 20:45
- Location: Turnhout
- Contact:
Re: stilvallen na warmrijden
ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.
DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan
eum rijden met dieje mino
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.
DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan

eum rijden met dieje mino

don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
- MrFasterke
- -= Advanced Member =-
- Posts: 256
- Joined: 20 May 2012, 20:29
- Location: leopoldsburg
Re: stilvallen na warmrijden
dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten..d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.
DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan
eum rijden met dieje mino

- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: stilvallen na warmrijden
Wat jij zegt tom is een feit , je kunt het testen met een compressiemeterMrFasterke wrote:dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten..d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.
DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan
eum rijden met dieje mino
Maar wat je zegt ivm het voelen ... in het begin heb je harde compressie als alles goed is maar dat slijt beetje bij beetje af dat jij denk dat er niets veranderd is maar toch is er een pak compressie weg...
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

- MrFasterke
- -= Advanced Member =-
- Posts: 256
- Joined: 20 May 2012, 20:29
- Location: leopoldsburg
Re: stilvallen na warmrijden
je kan nogtans perfect voelen of je zuigerveren echt versleten zijn of niet hoor.YaMaGa wrote:Wat jij zegt tom is een feit , je kunt het testen met een compressiemeterMrFasterke wrote:dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten..d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.
DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan
eum rijden met dieje mino
Maar wat je zegt ivm het voelen ... in het begin heb je harde compressie als alles goed is maar dat slijt beetje bij beetje af dat jij denk dat er niets veranderd is maar toch is er een pak compressie weg...
-
- -= Expert Member =-
- Posts: 597
- Joined: 10 Feb 2010, 20:45
- Location: Turnhout
- Contact:
Re: stilvallen na warmrijden
daar gaan we weer.. ni iedereen heeft een compressiemeter en zeker ni iedereen is zo pro als de meesten zich hier voordoen.
ik heb het op de simpelste manier uitgelegd PUNT
ik heb het op de simpelste manier uitgelegd PUNT
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience