Ah, voor een 3 bil is het een andere maat.
Ze lijken me de juiste te zijn.
Een foto uploaden via http://www.photobucket.com" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan de [img]link_van_de_foto[/img] link hier plakken in dit topic.
Geen idee of dat normaal is. Maar als ze sluiten is het goed.
Kan je testen door een stukje van een papieren sigaretten blaadje er tussen te steken.
Dan er lichtjes aan trekken.
Dit moet vast zitten tussen de platines, en op het moment als je aan de F komt, los gaan.
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Honda camino 1978 gekocht maar werkt niet goed
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Re: Honda camino 1978 gekocht maar werkt niet goed
ik heb ondertussen mijn gewichtjes gekregen en... ze zijn 15, dus ze knellen tussen de houdertjes. Ik vermoed dat dit los moet zitten om te kunnen bewegen. Moeten ze zonder moeite vrij kunnen bewegen of moeten ze een beetje knellen ?
Ik heb ook een nieuwe cilinder + zuiger besteld en ontvangen omdat het bijna goedkoper was dan de oude te boren en honen + nieuwe piston te bestellen. Dit is ook een telleurstelling. De uitlaatopening is veel groter en rechthoekig. Ik vermoed dat dit de Camino sneller zal maken. Of niet ? Bovendien passen de zuigerveren niet in de zuiger. Ze zijn ongeveer een 10de te dik. Ik denk wel dat ik dat kan laten vlak slijpen (aan de onderzijde van de ring). Ander probleem is dat de uitlaat niet meer past. Het gat voor de uitlaat is groter en de ring die erbij is, past niet. Ik ben dus echt niet tevreden over dit materiaal want ik dacht dat het origineel of ten minste copie van origineel was. iemand ervaring met motorkit.com ?
Ook met de ontsteking heb ik problemen. De contactpunten zien er goed uit en ik heb de test met de lamp en 6V gedaan. De lamp gaat mooi dimmen op het punt F. Toch geeft de bougie geen mooie vonk. het enige wat ik zie als ik met de het vliegwiel draai en de krukas begeleidt (zo kan ik toch redelijk snel draaien), is een beetje geknetter aan de basis van de bougie (niet eens aan de punten waar ze zou moeten vonken). Wat kan dit zijn ? Het is wel een bougie B8hs en ik dacht dat het B6hs moest zijn. Ik zal morgen alvast een andere gaan kopen.
Ik heb ook een nieuwe cilinder + zuiger besteld en ontvangen omdat het bijna goedkoper was dan de oude te boren en honen + nieuwe piston te bestellen. Dit is ook een telleurstelling. De uitlaatopening is veel groter en rechthoekig. Ik vermoed dat dit de Camino sneller zal maken. Of niet ? Bovendien passen de zuigerveren niet in de zuiger. Ze zijn ongeveer een 10de te dik. Ik denk wel dat ik dat kan laten vlak slijpen (aan de onderzijde van de ring). Ander probleem is dat de uitlaat niet meer past. Het gat voor de uitlaat is groter en de ring die erbij is, past niet. Ik ben dus echt niet tevreden over dit materiaal want ik dacht dat het origineel of ten minste copie van origineel was. iemand ervaring met motorkit.com ?
Ook met de ontsteking heb ik problemen. De contactpunten zien er goed uit en ik heb de test met de lamp en 6V gedaan. De lamp gaat mooi dimmen op het punt F. Toch geeft de bougie geen mooie vonk. het enige wat ik zie als ik met de het vliegwiel draai en de krukas begeleidt (zo kan ik toch redelijk snel draaien), is een beetje geknetter aan de basis van de bougie (niet eens aan de punten waar ze zou moeten vonken). Wat kan dit zijn ? Het is wel een bougie B8hs en ik dacht dat het B6hs moest zijn. Ik zal morgen alvast een andere gaan kopen.
-
- -= Newbie =-
geesch wrote:Hallo,
Ik heb de compressie gemeten en die is (was) 8,5. Ik weet niet hoeveel dit normaal moet zijn. ik heb nu de cilinder en piston gedemonteerd en er zit een enorme kras op de onderkant van de cilinder en ook op de piston. Dit moet in elk geval verholpen worden maar is dit nu het resultaat van het probleem met deze motor of de oorzaak ? Ik zal natuurliijk ook de carbuartor reinigen.
Was de piston wel juist gemonteerd? Zaten de opening van de segmenten bovenaan? Als deze onderaan zitten, durven ze wel eens haperen in de uitlaatpoort met alle gevolgen van dien.

welkom op ct!
en spijtig om bovenstaande te lezen!
maar komt wel in orde!
hoe is het ondertussen gesteld met de '78 mino?
komt het in orde?
ps fotoken zou ook leuk zijn!

en spijtig om bovenstaande te lezen!
maar komt wel in orde!
hoe is het ondertussen gesteld met de '78 mino?
komt het in orde?
ps fotoken zou ook leuk zijn!

i don't care, I LOVE IT