Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Ik ben dirkjan, 28 lentes jong en sinds kort eigenaar van mijn 2de camino.
Vroeger had ik al eens camino waar ik wel eens durfde aan prutsen, maar die dan weggegeven aan men neef. Onlangs er terug eentje aangeschaft omdat ik volgend jaar met een paar matener een roadtripke wil met maken. Dus goed op voorhand eentje aangeschaft om volledig op orde te zetten
De bedoeling is er een cruiser van te maken. Eentje voor lange ritten en lange afstanden. Moet dus betrouwbaar zijn. Het is een klasse B mono. Bij nader inzien en meer informatie te lezen had het beter een vario geweest. Is het mogelijk deze om te bouwen? En dan had ik graag geweten hoe het zit met de compatibiliteit van klasse A en B varios?
Ziet er toch goed uit, geen afgebrakt spul :wink
Voor een conversie heb je een krukas en de achterklok van een vario nodig
Klasse A en B vario zijn compatibel met elkaar...
Bij het nakijken van de motor heb ik gemerkt dat het een A klasse blokje is :/. Is dit veel verschillend van een b blokje? Maw, moeilijk aan te passen om betrouwbaar 45 km/u te rijde? Of zoek ik best al eens naar een volledig b blokje met vario?
Last edited by Dirkjan_Zeevogel on 25 Apr 2015, 19:37, edited 1 time in total.
Dirkjan_Zeevogel wrote:Bij het nakijken van de motor heb ik gemerkt dat het een A klasse blokje is :/. Is dit veel verschillend van een b blokje? Maw, moeilijk aan te passen om betrouwbaar 45 km/u te rijde? Of Zoek best al eens naar een volledig b blokje met vario?
Nee hoor, is juist hetzelfde als een B blokje
Als ik van u was zou ik gewoon het blokje reviseren en een andere krukas erin... is de kost nu ook weer niet en ben je zeker...
Dus:
Andere krukas, andere achterste klok + poulie, andere voorste klok + poulie + gewichtjes, andere riem & andere zijkap.
En als je gaat reviseren, wat je zal moeten doen als je de krukas wilt vervangen, ook nieuwe lagers en pakkingen.
Zie ook het onderwerp motorblok reviseren in de handleidingen sectie.
Succes.
Merci al voor alle tips. Ik heb ondertussen een 2de camino(kot) aangeschaft met varioblokje. Eveneens een klasse A, maar gezien deze dan toch zo makkelijk aan te passen zijn naar B maakt dit op zich niet zoveel uit. Ik heb enkel een nieuw cilindertje + piston nodig heb ik begerepen. Ik zoek dus nu een deftig cilindertje.
Ben ook begonnen met schuren, plamuren waar nodig en alles in een nieuw kleurtje zetten. Achterbrug, stand en zitje zijn reeds gedaan.